Brev:
Mad og afføring
20. september 2008
Alder:
6 mdr.
Mad og afføring
Hej Helen
Så bliver vores søn snart 6 måneder. Han er stadig stor og fin og trives rigtig godt. Jeg har læst din artikel omkring mad og blev meget klogere. Vil dog stadig spørge om nogle ting.
Kan man give havregrød eller øllebrød til morgenmad, til middagsmad risgrød e.l. og så grøntsagsmos til aftensmad eller er det bedre med to gange grøntsagsmos?
Vores dag ser således ud, kan han springe flasken over midt om natten og hvad kan jeg tilbyde ham i stedet når han begynder at smågræde hvis han kan undvære den? Er i tvivl om han vågner af sult eller af vane.
Kl. 7.30 står vi op og han får 120 ml. ved otte tiden.
Kl. 9.00-9.40 sover lur
Kl. 10.30 en lille dl. Grød med mos
Kl. Ca.12 får han 120 ml. og sover to timer
Kl. 14. 30 ca. 100 ml.
Kl. ca. 17.00 120 ml.
Mellem kl. 18-18.30 grøntsagsmos
Mellem kl. 20-21 får han 120 ml. og sover frem til midnat.
Kl.ca. 23.30 får han 150
Kl. 02.30 får han 120 ml.
Kl. 05.00 120 ml igen og så står vi op kl. 7.30
Han har afføring hver 2. -3. dag er det okay når han får modermælkserstatning hvor han ellers skulle have afføring hver dag?
Til sidst et lidt mærkeligt spørgsmål, hvornår ved jeg at han kan tygge så jeg kan gøre maden lidt grovere? Han har to tænder, men det er vel næppe det, der er det afgørende. :0)
Hilsen Linda